A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Азовський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів Розівської селищної ради Розівського району Запорізької області

Опис досвіду роботи вчителя фізичної культури Сачка Олега Миколайовича

Дата: 11.10.2023 13:17
Кількість переглядів: 23

Прізвище, ім’я, по батькові: Сачко Олег Миколайович

Рік народження: 1967

Освіта: вища

Фах за дипломом: учитель фізичної культури .

Посада: вчитель фізичної культури.

Педагогічний стаж: 27 років.

Місце роботи: Азовський заклад загальної середньої школи І-ІІІ ст. Розівської селищної ради Пологівського району Запорізької області

 

Тема досвіду

«Упровадження    сучасних    здоров’язберігаючих, інноваційних технологій навчання та виховання учнів»

 

    Серед багатьох проблем, які існують в Україні, не може не хвилювати складна ситуація зі станом здоров'я дітей шкільного віку. Завдання закладу освіти - зберегти, зміцнити здоров'я учнів, сформувати в них відповідальне ставлення до власного здоров'я.

    Учитель фізичної культури виконує головну роль в організації рухової діяльності учнів протягом навчального дня, формує мотиви, виховує звичку до систематичних занять фізичними вправами, підтримує зв'язок із сім'єю, спрямовує і контролює самостійну діяльність учнів.

   Основними факторами, які впливають на здоров'я учнів, є зростання навчального навантаження, проводження вільного часу за комп'ютером, смартфонами, планшетами.

       Тому головним завданням визначив збереження і зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.

   У Державному стандарті загальної середньої освіти акцентується на формуванні здоров’язбережувальної компетентності. Основним завданням сучасної школи визначено збереження і зміцнення морального і фізичного здоров’я учнів. У навчальній програмі з фізичної культури визначено десять компетентностей. Однією з них є екологічна грамотність і здорове життя.

    На сучасному етапі відбувається певне "відставання" шкільної освіти від креативної науки, одним із завдань якої є створення необхідних умов для повноцінного фізичного, духовного, інтелектуального розвитку і саморозвитку дитини в умовах шкільної освіти, збереження здоров'я дітей та формування здорового способу життя як цінності.

      Багато вчителів замість того, щоб спрямовувати свої уроки на гармонійний розвиток дітей і зміцнення здоров'я, орієнтують їх на виконання нормативів. Це не помилка, але, «видавлюючи» з дитини метри, секунди, бали, перемоги в змаганнях часто забувають, що це передусім особистість.

   Тому, на мою думку, педагог повинен досконало володіти знаннями в області здоров’язберігаючих технологій і успішно застосовувати їх на уроках. Виходячи з важливості цього питання, працюю над вирішенням проблеми упровадження сучасних здоров’язберігаючих, інноваційних технологій.

        Метою моєї роботи є створення умов для поліпшення фізичної підготовки учнів, стану їхнього здоров’я, розкриття творчої особистості кожного школяра, підвищення інтересу до уроків фізичної культури.

     Основні завдання, які ставлю перед собою як учитель фізичної культури: зміцнення та збереження здоров'я, формувати свідоме ставлення до здоров'я, використання інноваційних здоров'язберігаючих освітніх технологій та особистісно зорієнтованого підходу, формування ключової компетентності вчитися впродовж життя та розуміти потреби постійного фізичного вдосконалення .

       Для досягнення цілей здоров’язберiгаючих технологій застосовую наступні засоби:

  • фізичні вправи рухової спрямованості (фізкультхвилинки і рухливі зміни; емоційні розрядки і хвилинки «спокою», гімнастика (оздоровча, пальчикова, коригувальна, дихальна
  • гігієнічні чинники (виконання санітарно-гігієнічних вимог; особиста і суспільна гігієна (чистота тіла та місця проведення занять); провітрювання і вологе прибирання приміщень; дотримання загального режиму рухової активності, режиму харчування і сну;
  • навчання дітей елементарним прийомам здорового способу життя, простим навичкам надання першої медичної допомоги при порізах, саднах, опіках, укусах;
  • чергування інтелектуальної, емоційної, рухової видів діяльності, групової й парної форм роботи, проведення ігор та ігрових ситуацій, нестандартних, інтегрованих уроків, цікаві перерви, музичний супровід.

  Сьогодні навчальна програма побудована за модульною системою. Враховуючи матеріально-технічну базу закладу загальної середньої освіти мною обрані модулі «Баскетбол», «Волейбол», «Футбол», «Гімнастика», «Легка атлетика».

    Широко використовую роботу в групах з метою набуття навичок роботи в команді. Індивідуально працюю як з відстаючими учнями, так і з тими, хто виконує більш складні елементи.

    Особливу увагу звертаю на стан дітей під час виконання фізичних вправ, слідкую за об’єктивними та суб’єктивними ознаками організму на навантаження.

Намагаюся практикувати нестандартні уроки: змагання, спортивна вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань, конкурси тощо.

     Індивідуальний метод часто використовую для учнів, які мають спеціальну медичну та підготовчу групу, а також для дітей після перенесених захворювань.

      Досить часто використовую ігровий метод навчання . Наприклад, для формування знань про позитивний вплив загартування на підростаючий організм - гру «Покажи через танець», під час якої діти не тільки відпрацьовують навички танцювальних рухів, але й на емоційному рівні запам’ятовують, що сонце, повітря та вода є найкращими помічниками при загартуванні.

   Обов’язковим елементом кожного модуля є вивчення теоретичного матеріалу. Використовую випереджувальні завдання, виконуючи які учні самостійно готують інформаційні довідки. На закріплення вивченого застосовую різноманітні інтерактивні прийоми. Наприклад, «Можна. Треба. Заборона» під час якого учні, працюючи в групах, висвітлюють правила поведінки під час виконання вправ. Кросворди, загадки, естафети-упорядники, естафети з виконанням тематичних завдань – усе це прийоми, за допомогою яких можна в русі перевірити знання теоретичного матеріалу.

    Техніка безпеки є невід’ємною частиною на уроках фізичної культури та в позакласних заходах. При вивченні правил безпеки вибудовую діалог учитель-учень: «Що, на вашу думку, треба виконувати, щоб не було нещасних випадків?». Для більш детального засвоєння проводжу вікторини та гру із правил техніки безпеки.

     У рамках упровадження технології «Лідер» уроки, відведені на вивчення модуля, поділяю на типи: «Інструктивно ознайомчий»,

     «Сам собі тренер», «Ігровий турнір», «Конкурс», «Лідер». Підбираю такі форми та методи роботи, які відповідають у першу чергу вимогам особистісно орієнтованого підходу та віковим особливостям учнів.

      Реалізовую міжпредметні зв’язки з навчальними дисциплінами природничого, художньо-естетичного напрямів, основами здоров'я . Завдяки цьому уроки для учнів стають цікавими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.

       Позакласну роботу спрямовую на активізацію рухової активності та популяризацію активного здорового способу життя. Проводяться загальношкільні спортивні свята, змагання з різних видів спорту між класами, «День здоров’я», «Олімпійський урок», «Козацький гарт», «Олімпійське лелеченя».

         Вагому роль надається роботі з батьками: бесіди на батьківських зборах про роль сім'ї у фізичному вихованні дітей, змагання сімейних команд, відкриті уроки з використанням можливих методичних прийомів занять. 

Роботу з обдарованими учнями здійснюю за такими напрямками:

  1. Індивідуальна диференційована робота на уроках.​​​​​​​
  2. Гурткова робота із предмета.​​​​​​​
  3. Позакласні заходи.​​​​​​​
  4. Участь у змаганнях різного рівня.

   Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й роботі з самовдосконалення.

   На мій погляд, саме оздоровча спрямованість фізичного виховання у поєднанні з інноваційними освітніми технологіями дозволяє формувати гармонійно розвинену, конкурентоспроможну, здорову особистість. Лише тоді в здоровому тілі молодої людини буде здоровий дух, а наші учні будуть стійкими, вольовими, здоровими людьми протягом усього життя.

   У практичній діяльності враховую вікові особливості учнів, що виявляються у своєрідності їхньої уваги, пам’яті, уяви, мислення. Якщо молодші школярі проявляють інтерес до рухової активності взагалі, то підлітки займаються фізичними вправами вже з якоюсь конкретною метою. У старшокласників на першому місці стоять мотиви, які пов'язані з їх життєвими планами, тобто з підготовкою себе для конкретної професійної діяльності.

      Враховую фізичні можливості школярів, необхідність для них періодів відпочинку після виконання серії фізичних вправ, відмінності в інтересах хлопчиків і дівчат. Дівчата частіше за все думають про красиву фігуру, гнучкість, гарні рухи тощо. Хлопчики хочуть розвивати силу, витривалість, швидкість, спритність.

     Більшість учнів школи мають високий та достатній рівні навчальних досягнень із фізичної культури.

   Постійно збільшується кількість учнів, охоплених гуртковою роботою з фізичної культури.

     Вихованці нашого закладу приймають участь у районних змаганнях різного рівня: з футболу, волейболу,настільного тенісу, “Козацький гарт”,”Олімпійське лелеченя”.

    Команди і учні школи є неодноразовими чемпіонами і призерами цих змагань.А з настільного тенісу були чемпіонами і призерами Запорізької області.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень